Sunday, December 20

Honestly

"Hva har du å tape?", sier jeg og er helt ærlig.
Det er da virkelig ikke noe å tape overhodet. 

Man har lyst til å si; vet du hva, jeg bryr meg ikke. Det er det samme for meg hvorvidt du sier det du tenker eller ikke. Men det er jo ikke det. Det eneste man vil ha fra noen som helst er bare en bit ærlighet. 
Å vite hva du tenker. 
Jeg har holdt lange monologer om hva jeg tenker. Jeg har en tendens til å skjule det selv, ikke med vilje men fordi det er blitt en vane å si at det ikke er noe. At ingenting er i veien, eller at jeg ikke tenker noe som helst om noe. Det er jo helt klart ikke sant. Så kan det hende du spør en gang til, og enda en gang, og så svarer jeg tilslutt det jeg egentlig tenker, og alt blir så mye klarere da.
Men iblant. Iblant sier du ingenting. Du er bare stille, og du tenker ingenting, selv om jeg vet du gjør.

Selv om du kunne gjort alt så mye enklere ved å bare si hva det er du mener. Uansett om det drar meg inn eller dytter meg vekk.

No comments:

Post a Comment

Don't be shy, leave a comment...