Tuesday, January 5

Profeten

I natt:

På en strand stod jeg sammen med to andre jenter, og en mann med tre kjoler og et kamera stod med oss.
En kjole var hvit, en annen beige og den tredje grå og han delte dem ut til oss.
Jeg fikk den grå og skulle inn i et skifterom på stranden for å skifte, så han kunne ta bilder av oss.
Kjolen viste seg å egentlig være hvit, og jeg fikk plutselig panikk for at den skulle være gjennomsiktig ettersom jeg hadde på meg bikinien min under. Når jeg tok den på var den fantastisk.
Sceneskifte.
Jeg er på spasertur med en person jeg egentlig ikke kjenner, bare vet hvem er. Hun triller en rosa sykkel ved siden av seg og snakker uavbrutt om hvor bekymret hun er for å sette den igjen på Storo.
Hun skal gi den bort til en gammel venn av meg, som jeg vet ikke kan hente den før i morgen, men jeg lyver og sier hun kommer snart. Vi setter den igjen på Storo og denne personen gjør et stort nummer ut av å låse sykkelen. Når vi snur oss for å gå, kikker jeg over skulderen min og ser på sykkelen, den mest absurde rosa sykkelen jeg har sett i mitt liv egentlig.
Sceneskifte.
Jeg var plutselig på badet i en leilighet. Et rør ble blokkert kun av en ball og det viste seg at den var plassert der i et forsøk på å blokkere en lekkasje. Det var ingenting jeg kunne gjøre, ballen klarte ikke holde vannet tilbake og vannet fosset inn i badet og over meg. Jeg ble dyvåt og løp ut av leiligheten og ned en trapp som førte til en stor inngangshall. Den var fylt av vakter som forsøkte å roe ned situasjonen.
En av dem kom løpende bort til meg og begynte å skjelle meg ut til de grader, uten noen åpenbar årsak.
Dette knuste meg fullstending, så jeg sank ned på gulvet og gav meg til å skjelve av redsel og kulde.
En ukjent person kom bort og kjeftet på vakten for å ha skremt meg, og satte seg deretter på huk ved siden av meg i forsøk på å trøste. Venninnen hennes, som viste seg å være en venn av meg, Thea, kom også bort og gratulerte meg med dagen og gav meg et bursdagskort.
Jeg åpnet det, og inni lå en lang og flat rosa tyggegummi-remse. Det var også en tegning av en liten hund med bikini-overdel og et kjede med et rødt hjerte-anheng.
Deretter begynte Thea å synge en overraskelsessang om hunden Paco.
Jeg våknet 06.58 av at jeg lo høyt.

Når jeg leste nyhetene i dag, fant jeg denne artikkelen: Stor vannlekkasje ved Grønland i Oslo

Senere var jeg innom siden til en venninne på Facebook (som forøvrig også kjenner Thea) og finner følgende kommentar: "Onkel Pacooo!". (Denne onkel Paco var et marsvin..eller hamster)

Jeg er nå nervøs for hvilke hendelser jeg kommer til å oppleve utover dagen.

No comments:

Post a Comment

Don't be shy, leave a comment...